Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cookie - headers already sent by (output started at /home/astrhuor/public_html/imoti-bulgaria.htm:37) in /home/astrhuor/public_html/komentari/include/session.class.inc.php on line 69

Warning: session_start() [function.session-start]: Cannot send session cache limiter - headers already sent (output started at /home/astrhuor/public_html/imoti-bulgaria.htm:37) in /home/astrhuor/public_html/komentari/include/session.class.inc.php on line 69


 

" " ?

: 10.12.2008.
 27089
 

:

 

. , - . .

 

, 90% - , . , . , . ?

 

2002, 2003 . , .   . 2004 . 40%. .

 

, . ( ), , . 7-8%, , , 30-40% .

 

, . . 2-3 - , , .. 200-250% !

 

, . - , - .

 

- , . , :

 

. , 100 000 . , . ? , , 100 000 . 3%, 103 000 .

 

. , . , , 3% , .

 

103 000 ., 1-2 30-40% . , 106 090 . , , 110 000 .

 

. 20%, 120 000 ., 10% , 10% . , . . 120 000 . 3% 123 600 . 3% , 127300 . , 130 000 .

 

:

-, , 30%. 12% , 8% 10% , . , :

 

- , . , 10% . , 20-40%

 

- , 6% , , 12%

 

, 20-30% , , , . .

 

, , , , . , - " ". - , 300%. .

 

2009 .? 

-, 50% . . , . , -. . , . . , 1,5-2 , . 2009 , 2007, . , .

 

, 2008 ., , , . , . 250% 50%. . . 2007 . , - .

 

. , .

 

, , , . 10-20%. , - -.

 

, - , , () . - , , .

 

, . ,   .

 

, , , . , .

 

, , , . , , , - . , - , .

 

2009 . , , .

 

----------------

 

, 1:1 , - . 2004. , . , , . . 2-3 , 2007. 60-70% . , 1995 .

 

. 2008 , 90% , 2008, . -, - .

 

, - , " ", 2006-2007. , . , .

 

1996-1997 , 3000 . 1 , , 6000 .

 

, , . , , , ( ). .

 

, , , .

 

 

:

 

 

 

Comment Script

Niakoi agencii pishat v obiavata,che ne vzimat komisionna ot kupuvacha,no kakvo stava v deistvitelnost? Kam cenata na jilishteto si slagat 5000E i taka cenata se naduva,a kupuvachat si misli,che niama da plashta komisionna i se radva,no bezplaten obiad niama!Normalno e da se vzima 2,5%komisionna,no ako dvete strani sa klienti na edna agencia,se pravi otstapka po 2%.
барман - 11/17/2010 - 22:20 .
Почти изцяло съм съгласен, че брокерите много помогнаха за имотния балон.Цените на имоти все по-малко ще зависят от това ,че на някой му се иска да са такива(строителната мафия и обикновенни хора които с една продажба искат да "избият рибата").Брокерите са като институция без която неможе.Колко имоти се предлагат без посредник .В Плевен практически и гараж неможеш да купиш без брокер. Отваряш интернета само агенции, отиваш в агенция отварят ти интернет. Сделката за гараж се натоварва с минимум 400-500 евро.Това са две заплати а в по-малък град 3-4.В други държави брокер има за всяка страна и защитава интереса пазари се, а тук само се търси комисионната. Все едно някой да повярва, че пътните полицаи стоят на места където са опасни, те са на места където всички нарушават.
Минко Илчев - 02/20/2010 - 22:40 .
:-)СТАТИЯТА е написана много повърхностно. Написана е отн човек който и предстанва си няма за работата на агенциите за недвижими имоти.След като агенциите вземат голяма комисионна защо ни търсят клиентите, защо не си търсят имоти сами? Защото,първо няма да намерят такова разнообразие от имоти,каквото една агенция ще предложи и втора цената която ще им договори посредника те никога няма да я постигнат сами. Затова нека оставим коментарите че ние посредниците вземаме много, и че ние сме надули балона. Балона се наду от вас алчните продавачи и е нормално да се спука. а що се отнася до комисионните ние ще си ги взимаме с чиста съвест защото сме си ги изработили с честен труд,щом се обръщаш към агенция ти знаеш че дължиш комисионна но нали си бай Ганьо, гледаш как да минеш метър и затова се правиш на интересен ако може да не платиш.Но свърши това време щом гледаш с посредник ще плащаш така както си плащаш всички задължения.
надя - 02/19/2010 - 17:35 .
коментарите само от брокери ..... СМЯХ
Негонен ли бягаше гузния.....не знам?
ХАХАААааа - 11/17/2009 - 16:29 .
Точно тази статия на автора ми изглежда абсолютно плитка и повърхностна.Обосновавам се веднага с няколко риторични въпроса:
Кой даде пари на строителите?
Кой определя цената на кредита на строителя?
Защо старата гарсониера сега се нарича двустаен?
Защо строителите винаги лъжат в общите и идеални части?
Кой определя условията на кредита на потенциалния купувач който купува от строителя?
Кой насади в главите на хората че видите ли панелките имат живот 50 години и спря кредитирането им?
Знаете ли колко е живота на панелен блок и с каква инвестиция може да се повиши с 50 години живота на панелките?
Разберете че банката отпуска веднъж кредит на стоителя ,веднъж на клиента и взема и от двамата.
За да вземе кредит строителя за даден проект то банката явяваща се инвеститор удобрява проекта.
Истинските грабители са :
1.Банката
2.Строителите с 250 % печалба .
Добрия брокер може да ви свали цената и да ви спести много проблеми за което вие трябва да си платите уговорената с договор комисионна .
Мисля че автора не е вникнал в процеса, но е факт че големите агенции са свързани с банковите институции и държейки над 60% от офертите на пазара могат да му влияят.
Kolega - 11/16/2009 - 18:26 .
:-D neznam za6to , kogato si sobstvennik na jili6te treti lica da pecelqt ot teb. hora opomnete se
ne vi trqbvat posrednici. pla6tate si taksite ,podpisite pri notarius i edna pocerpka . tova e. taka posrednicite 6te ostanat s prast v .................
STELA IVANOVA - 09/05/2009 - 22:15 .

Ама хич не ми харесва тази част на статията на господин Стойчев, която обръща такова специално внимание на посредниците. Не случайно, това стана в един момент главната тема на коментарите по долу. Господин Стойчев, балонът на недвижими имоти е свързан единствено и само с желанието на продавачът да вземе максимално много и да даде максимално малко. Той (ПРОДАВАЧЪТ):
1. Не искат да плаща нотариална такса, било работа на копувача.
2. Не иска да плаща данъци.
3. Не иска да плаща ДДС
4. Не иска да плаща комисионни.
Без значение дали е спекулант или не, болестта е една й съща.
Защо точно те искат чисто еди колко си пари, а не си правят сметката, че средната пазарна цена е еди колко си и щом работиш с агенция, трябва да й се отчислиш. НЕ АГЕНЦИИТЕ го измислиха това - искам чисто. В магазина като отидеш какво казваш? Колко ви струва на едро стоката? Не, не го казваш, бръкваш се и си плащаш с всички данъци и ДДС-та и комисионни. А точно продавачите имат по 500% печалба. Нека си погледнат на каква сума са го придобили имота преди години. На десеторно по малка!!!Незапомнена в никой друг сектор. Посредниците са вдигнали комисионата най-много от 2% на 3%. Така, че господин Стойчев, ама въобще не е на място темата за посредниците в тая статия. Цените на имотите се вдигнаха от ЛАКОМИЯ. На продавачи, на банки, на спекуланти. Нищо повече!!! Последника си иска процента, ако работите с него, той не е днес 3, утре 5, вдругиден защото вървят сделките 6%. Докато продавачите в понеделника се събуждаха с нови цени от по 100 евро на кв.м. повече от предния. Т.е. по 6000 - 10000 евро за седмица. Супер нали? Ето защо дойде и кризата!!! Това в Америка се анализира по подобен начин, но там никой не слага в манджата и посредника. Просто защото за тях посредникът не е мръсна дума, а търговец. Както продавача, както адвоката, както нотариуса. Посредникът, както един търговец на дребно си плаща наема на магазина или офиса, рекламите, разходите, телефоните и т.н. Той е част от цената, а не е цената отгоре, защото някой иска чисто. КЪДЕ ГО ИМА ТОВА В ТЪРГОВИЯТА - ДА ИСКАШ ЧИСТО? Кой си? Богопомазания, за когото на важат икономическите и държавните закони? За какво измислиха понятието "данъчна оценка" - отново защото продавачът не иска да си плаща данъка върху реалната стойност. Защо инвестицията в строителството стана такъв добър бизнес? Защото сумите не се обявяват и се прибира много повече от обявените, защото се крият данъци, защото се лъже в квадратури в материали, дори в географско местоположение. ЕТО ЗАТОВА ДОЙДЕ СКАПАНАТА КРИЗА. Заради лакомията, заради нищо друго. Тя ще отмине до 4, 5 години. Но дали пазарът на недвижими имоти ще се успокои и тръгне нагоре? Не знам. Възможно е. Но възможно и да не е. Защото такъв следващ пик като 2004 - 2007-ма никога, повтарям никога повече няма да има. Няма да идват европейските спекуланти за да копуват нещо, което да продадат след година с 50% печалба. Няма да ги има и българските такива!!! А сгради ще има бол. Построени, полупостроени, проектирани, недовършени, с проблеми. Ето затова и няма да растат наемите. Дори след кризата. Е, няма да стоят на едно място, но няма да я бъде каквато беше. Защото и наемателите гледаха с едни такива голееееми лакоми очи. Е, сега гледат как им стоят празни апартаментите, особено офисите, за които си правеха сметка да си отгледат старините. Няма!!! Няма клиенти за офиси, магазини се търсят само на хубави места, с апартаменти можеш да се зариеш. 300 евро наем на двустаен луксозен в центъра, изглеждаше като приказка. Сега има, при търсене. А скоро и по интернет:-D. Единстевно не мога да дам прогноза за недвижимите имоти на София след кризата, защото ако България се премести в София, както беше започнало е възможно цените и да върнат стария темп на растеж. Та това е анализатори.
С поздрав: Димитър, посредник от години
Димитър Николов - 04/12/2009 - 22:23 .
Mnogo e stra6no.Ima kriza,koqto e zasegnala cql svqt.Mnogo me e strah.Az sa6to imam kredit ot-14 000 evro,za 25 godini.Edva 2,5 god.sa minali.O6te sam v na4aloto.Rabotq kato aky6erka,no i pri nas se obadi krizata.Ydari ni jestoko.Rabotim a nqmame zaplati.Mnogo lo6o.Dobre 4e maja mi si poly4i zaplatata za da si pogasim kredita.Dali 6te ima krai skoro na tazi kriza?Kak mislite vie?Tova e moqt vapros.
BILQNA - 04/02/2009 - 20:31 .
Ако имаме претенции, че сме нормална държава - то не трябва да се учудваме от факта, че търсенето определя цените на имотите. Но истина е и друго - не е нормално за заплатите, които се получават в страната, ценита на жилищата да са с такива размери. Това е факт, който всеки ще признае. Кой може с една заплата да си купи жилище? Когато работиш получаваш пари за извършената работа. Така е във всяка една сфера на работа. Защо тогава има толкова негативизъм по отношение заплащането на труда на брокерите? Нали хората работят, нормално е да получат пари за труда си (комисионните). Това, че на някого не харесва този начин на заплащане, не значи, че те са некадърни и неможещи. А не е вярно, че няма обучение за брокери. И то никак не е лесно. Безработицата принуди много хора да потърсят работа, различна от това, което са вършели преди. Това не е основание да казваме, че те не са способни да са брокери. Ако човек има желание и подобаващия стимул (материалното заплащане е много голям стимул), той ще се научи бързо да работи и работа, с която не се е занимавл преди. Колкото до спекуланти - винаги ще ги е имало и ще продължава да ги има. А черта българска е ако може да "прекараме" другия, защо да плащаме на фирма, като можем и сами. Затова сме на това положение - никой не си върши работата, която може, а всеки се мисли за "специалист по всичко".
Sunny - 03/18/2009 - 11:44 .
не сам брокер, не знам как стават тези неща , но едно знам със сигурност.Приятелката ми работи в брокерска къща ще дам пример: гараж във Варна продаде за 15000 евро, собственикът искаше точно 10000 евро, а 5000 остават за кого?Не издавам нищо само казвам и питам ?;-)
Богдан - 03/13/2009 - 05:19 .
Няма да съм искрена докрай, ако не изкажа възмущението си от много "колеги", които по- скоро бих нарекла "спекуланти". Те не са никак малко, затова всеки от нас носи своята лична отговорност, подбирайки брокера си.
А за това кой наду цените на пазара, смятам, че най- важният фактор са банките. Либерализирането при отпускането на кредити даде възможност тези, които до тогава не са разполагали със средства, да си закупят жилище. То развърза и ръцете на спекулантите и даде възможност на строителните фирми да разширят дейността си. Сега виждаме какви са последствията само от отказа да се кредитират панелни жилища и намаления процент от цената за покупка на монолитно жилище.
Lida - 03/02/2009 - 20:35 .
Прочетох материала с очите на човек, който е в кухнята на нещата. Работя като брокер и не мога да не реагирам на откровената манипулация, на която е подложен всеки четящ.
Не е необходимо човек да работи като брокер, за да му е ясно, че цената на имотите зависят главно от съотношението между търсене и предлагане. Цената на всеки конкретен имот се договаря между продавач и купувач, ако интересите им не се срещнат- сделка няма, а присъствието на посредник по сделката не само не е задължително, но дори избягвано от клиенти, потърсили помощта на такъв и вече получили я. Но това е друга тема. Ако пък, в статистиката ще се отчитат парите, които "гълта" една такава сделка, съвсем честно е тук наред с процента на брокерите, нотариалната такса и таксата за вадене на данъчна оценка, да се добавят и средствата, които отиват за обслужване на кредита, евентуално лихви/икономистите да кажат, аз не съм компетентна там/ и нещата пак са различни.
Вместо заключение- всеки от нас може да си направи извод възможно ли е това, което не се е променило, да предизвика промяна и тогава да си отговори кое ДЕЙСТВИТЕЛНО е предизвикало промяната преди 2003-2004 година, а и сега.
LIda - 03/02/2009 - 20:04 .
г-н Илиев, мисля че не сте прочели статията внимателно. В нея съвсем ясно е казано че:

"основните причини за надуването на балона на цените на недвижимите имоти са две:

- Наличието на спекуланти, които купуват жилища с единствена цел последваща препродажба. Видяхме, че в крайна сметка те успяват да спечелят едва 10-15% за година. Ако препродажбата се забави две или три години, печалбата може да достигне 25-40%

- Дейността на фирмите посредници, които взимат при една сделка около 6% комисионна, а ако същото жилище се продаде отново, делът на комисионната в нарастването на цената му вече е 12%

По този начин, за няколко години спекулантите и брокерите надуваха цените с по около 20-30% годишно, докато в София, Варна, Пловдив цените на кв. метър не започнаха да гонят цените в щата Флорида."

т.е спекулантите в комбинация с фирмите посредници надуха цените. В условията на нормално търсене и предлагане, растежа на цените щеше да бъде много по-бавен, и нямаше да се стигне до днешната ситуация, в която се блокира изцяло жилищния пазар и много брокери да се наложи да останат без работа.

Всеки труд е ценен, всяка алчност - пагубна.
К. Стойчев - 02/26/2009 - 13:30 .
Не смятам,че статията разкрива действителните причини за повишаването на цените на недвижимите имоти през изминалите години.Много елементарно е да се прехвърли вината на посредниците при покупко-продажба. Цената се завишава от желанието на собствениците на имоти-било то земя,или друг недвижим имот, да получат максимална печалба за това което продават.Ако цената се завишава от агенциите за недвижими имоти,те нямаше да реализират никаква продажба на пазара.Продавачите се възползваха от търсенето и завишиха многократно изискванията си за обезщетение или себестойността на имота при продажба.Много рядко комисионът при осъществяване на сделка се получава от двете страни и е над 2%. Да се правят такива обобщения е глупаво и вредно-все едно да се робува на предрасъдъци без да се преценява пазарната ситуация.Бих дал пример - да се отрече влиянието на рожденната дата и структурирането на планетите и т.н..Излишното насаждане на негативизъм и безпочвена омраза към брокерите и борсовите посредници е много елементарно и неуместно поне за този сайт.
илиев - 02/24/2009 - 13:05 .
;-)Аз съм истински продавач на 4 стаен апартамент в Банишора. Опитвам се да извърша тази операция чрез агенции, но не би до сега. Кажете какво да направя?
snow - 02/19/2009 - 22:42 .
Start Previous Page
;-) :-) :-D :-( :-o >-( B-) :oops: :-[] :-P